joi, 18 decembrie 2008

Fiţi civilizaţi!


Oare de ce e aşa de greu pentru unii să fi civilizat.Recent am dat numai peste oameni care fie nu ştiu să respecte coada,uneori cred că dacă au o anumită vârstă au şi mai multe drepturi.Dar ştiţi e uşor să spunem vai ,,tinerii din ziua de azi nu mai ştiu ce înseamnă respectul, nu mai au cei şapte ani de acasă".Eu nu zic că nu există tineri care sunt lipsiţi de bun simţ dar măcar să fi fost doar ei.Cei de vârsta a treia care ar trebui să dea un exemplu tineretului şi decât să îl critice mai bine l-ar educa.

Eu personal zilele trecute m-am lovit de acest aspect când mă aflam împreună cu mama mea la un magazin şi ne aşteptam frumos randu, până cand un om cam la vreo 60 de ani s-a băgat în faţa noastră.Nu i-am reproşat nimica pentru a nu face scandal, am vrut să dau dovadă de bun simţ, dar să îmi spuneţi voi era normal aşa ceva?Am trecut peste deşi am fost deranjat de acest lucru.

Un alt aspect ar fi cel al curăţeniei, văd foarte des persoane care fie că sunt pe stradă sau în maşină aruncă gunoiul din mers, la bloc pe geam şi dacă sunt în mijloacele de transport le lasă aruncate unde au chef, e oare cineva obligat să strângă mereu după ei?!Dacă se duc în străinătate nu mai aruncă gunoiul aiurea, îl pun la coş.Acolo le e ruşine de străini, admiră curăţenia şi chiar încearcă să o păstreze.Când vin în România uită de bunele maniere spunând ,,lasă că merge şi aşa" şi apoi mai îi auzi vorbind că în ţară e mizerie, dar cine o face mizeria asta nu tot cei care nu sunt civilizaţi şi nu au nici măcar puţin interes să se schimbe.

Mai bine decât să ne mai criticăm între noi tineri sau bătrâni ne-am învăţa reciproc cum să avem o ţară curată şi cum să ne purtăm unii cu alţii.

În final nu îmi rămâne decât să vă zic fiţi civilizaţi şi încercaţi pe cât posibil să îi învăţaţi şi pe alţii să fie la fel.

Niciun comentariu: