duminică, 14 decembrie 2008

A fi sau nu cerşetor?


Pe stradă, în pasaje, la biserici, pe la uşile fiecăruia îi zăreşti pe cerşetori.Nu cred că mai există un loc unde să nu îi găseşti.
E adevărat lipsa de bani îi face pe oameni capabili de orice.Cu toţii ştim ce înseamnă să ai greutăţi, dar să fie oare aceasta cea mai bună soluţie?Eu personal nu cred pentru că sunt momente când li-se dă de lucru şi nu acceptă.Păi cum să accepte e mai uşor să stea cu mâna întinsă.
Sunt persoane care chiar se confruntă cu situaţii grele şi ajungă să cerşească de nevoie, însă sunt şi alţii care fac acest lucru pentru a strânge bani mai uşor.Îi vezi îmbrăcaţi urât, murdari, eventual îsi sucesc vreo mână sau poate un picior şi rostesc fel şi fel de milostenii.Se uită la tine aşteaptă să le dai, se milogesc şi dacă nu le dai te mai şi înjură.Am păţit-o chiar sâmbătă când am trecut mai nepăsătoare pe lângă un cerşetor pe care îl văd în fiecare zi în oraşul în care locuiesc.
Sunt o fire miloasă şi deobicei le mai dau câte ceva dar ce te faci atunci când se adună mulţi.Sincer deşi recunosc că uneori le mai dau măruntul alteori însă îî studiez un pic şi observ persoane capabile de muncă sau îmbrăcate frumos şi mă întreb de ce cerşesc.
M-am obişnuit şi cu acest aspect mai ales că am văzut şi la televizor foarte mulţi care cerşesc şi işi crează nişte conturi în bancă pe care nici măcar un om de rând nu reuşeşte să îl obţină prin muncă.
Şi acum vine şi întrebarea a fi sau nu cerşetor?Unii spun că e avantajos la câţi bani fac pe zi cred şi eu.Părerea mea este că mai bine să nu fi cerşetor cel mai bine e ca fiecare să meargă să muncească şi oricât ar fi de greu să îşi păstreze demnitatea.Trebuie să facem ceva pentru a descuraja acest lucru pentru că astfel vom încuraja pe leneşi.Aşa că începând cu mine vă invit şi pe voi să nu mai dăm bani de pomană.

Un comentariu:

Daliana Ilie spunea...

"Daca ati sti că un cersetor castiga intre 2000 şi 5000 de lei lunar, i-ati mai da bani?"- mesajul Direcţiei Generale de Asistenta Sociala a Municipiului Bucuresti in campania anticersit..